Általános értékesítési feltételek.

Preambulum

A Cruisetopic a TravelServices Shpk (a továbbiakban: Cruisetopic) által használt védjegy, amely közvetítöként müködik és tevékenykedik az Ügyfél és a hajótársaság vagy utazásszervezö és utazási iroda között (az utazási iroda magában foglalja az online utazási irodákat, szállodákat, légitársaságokat és utasbiztosítókat). Ezért az Ön által lefoglalt hajóútra vonatkozó általános feltételek az adott hajótársaságtól függöen változhatnak. A Cruisetopic e tevékenység végzése során a "CruiseTopic di Digitaltrend Italia S.r.l." ügynökségi engedélyt használó technikai partnert vesz igénybe a foglaláshoz és a fizetéshez. SCIA REP_PROV_MI/MI-SUPRO/0272239 DEL 20/12/2019 Biztosított RC Europassistance biztosítási kötvény n° 4140760 of 21/03/19 és tagja a Fondo vacanze Felici iscr. n°1735 of 16/4/2019. Abban az esetben, ha a Cruisetopic utazásszervezöként tevékenykedik (például a körutazás elötti/utáni csomagok foglalása során), a FIAVET által jóváhagyott turisztikai csomagok értékesítésének általános feltételei alkalmazandók.

Az oldal használatának feltételei

A weboldalhoz való hozzáférés a felhasználó részéröl az alábbiakban meghatározott feltételek fenntartás nélküli elfogadását jelenti. Ezen feltételek bármelyikének nem elfogadása az internetes oldal használatának megtiltását vonja maga után. Az oldal a Cruisetopic tulajdonát képezi. A Cruisetopic weboldalon említett egyes termékekhez és/vagy cégekhez kapcsolódó logók a szerzök és letéteményesek kizárólagos tulajdonát képezik. A Cruisetopic oldalhoz való hozzáférés kizárólag a hajóutakkal kapcsolatos információk megszerzésére váró felhasználók személyes használatára szolgál. Az ezen az oldalon található információk kizárólag személyes használatra sugározhatók, sokszorosíthatók vagy nyomtathatók. A Cruisetopic weboldal módosítása, reprodukálása, másolása vagy kereskedelmi célú felhasználása hivatalosan tilos A weboldal egy vagy több részének bármilyen felhasználásához a tulajdonos írásos engedélye szükséges.

Az oldalon található összes leírás és információ nem végleges, a megjelenített fényképek nem képeznek szerzödéses elemet, és pusztán dekoratívak, ezért nem vállalhatnak felelösséget. A lefoglalt kabin jellemzöinek részletes ellenörzéséhez kérjük, hogy közvetlenül a hajózási társaság weboldalán tájékozódjon. A Cruisetopic nem garantálja a hajózási társaságok által megadott információk pontosságát, és nem vállal felelösséget a fényképek, árak, adók, feltételek és kikötések esetleges változásaiért. A különleges ajánlatok jelenléte a weboldalon nem garantálja azok elérhetöségét vagy felhasználását, amelyért kizárólag a hajótársaság felelös. A Cruisetopic saját belátása szerint, elözetes értesítés nélkül és bármilyen okból módosíthatja az oldalon található információkat. Az oldalnak a módosításokat követö használata a módosítások elfogadását jelenti, amelyek a korábbi feltételek helyébe lépnek.

Az ilyen módosítások nem érintik a módosítások elött keletkezett kötelezettségeket vagy jogokat. A változtatásokat követöen az oldal használata az akkor hatályos feltételek szerint történik. A honlapon esedékes hibákért, hiányosságokért, elirásért nem vállalunk felelösséget. A Cruisetopic és az ezen az oldalon említett valamennyi szereplö elutasít minden felelösséget az oldalunkon található adatok használatából eredö károkért, függetlenül azok jellegétöl; a felhasználó tehát teljes mértékben felelös az információk felhasználásáért. 

 

Vásárlási és lemondási feltételek

1) A hajóút megerösítése

Minden egyes javasolt körutazás esetében az ajánlat elfogadásának feltétele: 

A vevö számára az online szerzödésen feltüntetett általános értékesítési feltételek elfogadásával és az utazási szerzödésen feltüntetett egyenleg vagy foglaló elküldésével, valamint az összes utas összes szükséges adatának helyes megadásával történt visszaigazolással érvényes.

Az eladó köteles a foglalási visszaigazolást e-mailben elküldeni. Az árajánlatban/szerzödésben szereplö minden egyes tétel árai a Cruisetopic által küldött foglalási visszaigazolás elküldéséig újra megerösítésre kerülnek. 

A közzétett árak közvetlenül a hajózási társaságok adatbázisából frissülnek, xml integrációk segítségével, és két felnött fizetö személy kétágyas kabinban történö elhelyezésének árára vonatkoznak. Ha a fizetés banki átutalással vagy postai utalással történik, a fizetési bizonylatot e-mailben kell elküldeni.

A frissítési problémák vagy a tarifák folyamatos frissítése miatt a közzétett árakat szükségszerüen újra meg kell erösítenie valamelyik üzemeltetönknek. A foglalás befejezéséhez alá kell írnia az utazási szerzödést, és adott esetben ki kell fizetnie az elöleget vagy a fennmaradó összeget. A foglalásokat általában a foglaláskor 35% elöleg, majd a hajóút indulása elött 35 nappal a 65%-os fennmaradó összeg befizetésével erösítik meg. Ez az általános szokás a hajózási társaságoktól és a foglalásra alkalmazott tarifáktól függöen változhat. Minden esetben ez az eljárás a Cruisetopic saját belátása szerint változhat. Abban az esetben, ha a szerződés az indulási és a visszatérési célállomás eléréséhez további repülőjáratokat ír elő, a repülőjegy árát az ügyfélnek a foglalás visszaigazolásakor teljes egészében ki kell fizetnie. Akár a hajótársaság, akár a Cruisetopic biztosítja a repülőjegyet, a visszaigazolás pillanatától kezdve a repülőjegyek összege 100%-os, vissza nem térítendő büntetést von maga után.

A Cruisetopic semmilyen módon nem felelös a kabinok és/vagy a kiválasztott kategóriák elosztásáért. A kabinokat a hajótársaság jelöli ki, a Cruisetopicnak nincs joga megváltoztatni vagy beavatkozni az kiosztási folyamatba. Az opciós szakaszban kiválasztott kabinszám nem garantálható, mivel a hajótársaság bármikor megváltoztathatja azt indoklás nélkül. Több személyes egy garanciális kabin esetén, elöfordulhat, hogy a hajótársaság az utsokat két különbözö kabinba helyezi el, nem biztositva a kabinok közelségét egymáshoz.

A Közepes és Hosszú távú ajánlatoknál közzétett árak általában csak a kabin árára vonatkoznak, a repülöjegyek, adók és biztosítások nélkül. Használatuk a tulajdonos által rendelkezésre bocsátott charterjárat megvásárlásához köthetö. A vásárló köteles indulás elött ellenörizni, hogy rendelkezik-e a kiválasztott hajóútra szükséges személyazonossági okmányokkal (valamint az esetlegesen szükséges vízumokkal, beleértve az Amerikai Egyesült Államokba történö ESTA beutazást, amelyek a https://esta.cbp.dhs.gov/ weboldalon szerezhetök be), és ellenörizni azok lejárati idejét. Ha a vendég nem rendelkezik a szükséges dokumentummal, nem szállhat fel a hajóra, és nem jogosult visszatérítésre. A Cruisetopic és partnerei mentesülnek az ügyfél részéröl a személyazonossági okmányok, a vízumok vagy bármely más, a vám- és határellenörzéshez szükséges dokumentum ellenörzésének elmulasztása alól.

Az árak tartalmazhatnak egy szolgáltatási díjat a Travelservices sh.p.k - a Cruisetopic csoport tulajdonosa - által a legjobb utazási megoldás kiválasztásában nyújtott tanácsadásért. Ezt a szolgáltatást közvetlenül a Travelservices sh.p.k. nyújtja. A fizetést a vevö kényelme érdekében a megvásárolt turisztikai szolgáltatások árával együtt kell teljesíteni. A vevönek lehetösége van arra, hogy közvetlenül a Travelservices sh.p.k.-tól kérjen fizetési bizonylatot.

Ami a biztosítási fedezetet illeti, a Cruisetopic minden ügyfelének a Cruise Happy Cardot kínálja, amely a következö szolgáltatásokat tartalmazza:

 

1.     Lemondási-orvosi poggyászbiztosítás

2.     Célzott segítségnyújtás a közvetlen ügyfélkiszolgálásban

3.     WUP közvetlen értékesítés utáni telefonszám

4.     A hajótársaságok különleges feltételeinek és akcióinak elözetesei

Ez a kártya lemondás esetén soha nem téríthetö vissza.

2) Hajóút fizetése

Az elfogadott fizetési módok a következők

1.BANKI ÁTUTALÁS

2.BANKKÁRTYA

3.BANKI BEFIZETÉS (CSAK CIB BANK)

Amennyiben a fizetés BANKI ÁTUTALÁSBAN vagy BEFIZETÉSSEL történik, a fizetési bizonylatot e-mailben kell elküldeni.
Amennyiben a kiválasztott hajóút indulási dátuma kevesebb, mint 10 munkanapra van, a szokásos banki átutalásokat nem fogadjuk el, csak az INSTANT BANKI ÁTUTALÁSOKAT.

BANKKÁRTYA:

Amennyiben a fizetés bankkártyával történik, az ügyfél választhat, hogy a tranzakciót telefonon keresztül végzi valamelyik munkatársunk segítségével, vagy átirányítjuk a bank weboldalára, ahol a fizetés feldolgozása és a tranzakció hitelesítése 3D SECURE-ban történik.
Abban az esetben, ha az ügyfél úgy döntött, hogy többszöri vagy részletfizetést kíván teljesíteni a hajóútja során, a fizetés egyetlen megengedett formája a BANKKÁRTYA. Ezt a fizetési módot a virtuális POS automatikusan használja a szerződés szerinti esedékességi időpontokban.

Abban az esetben, ha az ügyfél bármilyen okból meg kívánja változtatni a fizetési módot, ez a változtatás csak a fizetési határidő előtt 5 munkanappal lehetséges. A kérelmet e-mailben kell elküldeni a következő címre: CUSTOMERSERVICE@CRUISETOPIC.NET.

Abban az esetben, ha a tervezett automatikus bankkártyás fizetés nem sikerül, az ügyfélnek 24 órája van arra, hogy a bankkártyát kicserélje, vagy a fennmaradó összeget banki átutalással fizesse ki. Ha a fizetés nem érkezik meg a határidőn belül, a Cruisetopic hallgatólagosan jogosult a foglalás törlésére és a felmerülő törlési díjak felszámítására.

Ha a foglalás kifizetése harmadik személy hitelkártyájával történik, fenntartjuk a jogot, hogy a kártyatulajdonostól írásos meghatalmazást, valamint a személyazonosságot igazoló okmány és a hitelkártya fénymásolatát kérjük.

Minden használt e-mail címnek érvényesnek kell lennie a foglalás időpontjában.

A bankkártyacsalások hatásainak minimalizálása érdekében a Cruisetopic fenntartja a jogot, hogy szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végezzen, és a visszaigazolás kiadása előtt kérje az Ön lakcímének igazolását és/vagy a hitelkártya másolatát.

A nagyobb biztonság érdekében a Cruisetopic weboldalán keresztül történő minden egyes vásárlásnál meg kell adnia a kártyáján szereplő összes adatot. A szerződéstulajdonos felhatalmazza a Cruisetopicot, hogy a megadott bankkártyaadatokat a foglalási kérelem benyújtása után is felhasználja:

a következő esetekben:
1.a kért szolgáltatások és az ügynökségi díjak kifizetésére,
2.a biztosítási díj fizetésére,
3.az esetleges visszatérítések kezelésére,
4.a kért szolgáltatásokért a közvetítés után esedékes ügynöki díjak kifizetésére,
5.a lefoglalt hajóútra vonatkozó díjak fennmaradó részének kifizetésének előlegére és a foglalás időpontját követően fennmaradó összeg esetén.
6.a hajóút fennmaradó részének havi részletekben történő kifizetésére.

3)  A hajóút lemondása vagy módosítása

A lefoglalt termék vagy szolgáltatás lemondásának vagy módosításának lehetösége és a vonatkozó feltételek kizárólag az alábbi táblázatokban feltüntetett konkrét feltételektöl függ. Egyes különleges és promóciós viteldíjaknak az általános viteldíjakhoz képest eltérö feltételei vannak. Ezért elöfordulhat, hogy bizonyos termékeket vagy szolgáltatásokat nem lehet kötbér nélkül lemondani vagy megváltoztatni. A foglalás lemondása vagy módosítása esetén a Cruisetopic a kötbéren felül utasonként 100,00 € "adminisztrációs kezelési költséget" számít fel.

A Cruisetopic által végzett repülöjegy-foglalási szolgáltatások esetében 20,00 €/jegy kibocsátási jutalékot kérünk, és az egyes légitársaságok által elöírt értékesítési feltételeket alkalmazzuk a jegy típusától függöen. Mielött lefoglalja hajóútját, ellenörizze az Általános Szerzödési Feltételeket honlapjainkon.

A vevö vállalja, hogy elolvassa ezeket a dokumentumokat, és az adásvételi szerzödés elfogadásával kijelenti, hogy az eladási feltételek teljes szövegét megismerte és elfogadja.

Nincs elállási jog. Az elállási jog a 206/05. sz. törvényerejü rendelet 64. és azt követö cikkei, valamint a 9902/2008. sz. törvény (Fogyasztói törvénykönyv) 36. és azt követö cikkei alapján és azok alkalmazásában gyakorolható. A Fogyasztói törvénykönyv általános és jól bevált polgári jogi jellegén túlmenöen a távollevök között és üzlethelyiségen kívül kötött szerzödések esetében elismerte a fogyasztó azon jogát, hogy egyoldalúan elálljon az áruk és szolgáltatások megvásárlására kötött szerzödéstöl. A fogyasztó azonban nem gyakorolhatja az elállási jogot, többek között a szállással, szállítással, étkeztetéssel, szabadidövel kapcsolatos szolgáltatások tekintetében, ha a szolgáltatás nyújtására meghatározott idöpontot vagy idöszakot írnak elö (pl. foglalással), feltéve, hogy az ilyen rendelkezések szerepelnek a szerzödésben, és ezért a fogyasztó tudomással bír róluk. A fogyasztónak a Fogyasztóvédelmi törvény 55. cikke (1) bekezdésének b) pontja és (2) bekezdésének a) pontja, valamint 37/8/h. cikke összehangolt rendelkezései értelmében még nincs joga az elállásra.

Minden törölt vagy módosított útra kiállított és beváltott voucher, a kiállítás dátumától 24 hónapig érvényes ezt követöen 100%-os kötbér terheli. A voucherrel lefoglalt hajóút újabb módosítása vagy törlése szintén 100% kötbért von maga után.

ÁLTALÁNOS LEMONDÁSI FELTÉTELEK

Lemondás esetén a Happy Cruise Card költségén felül az utazás teljes költségének 10%-át, de utasonként legalább 100,00 eurót kell fizetni.

Lemondási díjak: 

- az indulás napjától számított 120 napon túl: az utazás összköltségének 10%-a (utasonként legalább 100 €).

- 120 és 91 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 25%-a.

- Az indulás napjától számított 90-61 nap: az utazás teljes költségének 50%-a.

- Az indulás napjától számított 60-31 nap: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 30 napnál kevesebb, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

 

Különleges lemondási feltételek a 15 napos vagy annál hosszabb hajóutak esetében: az indulás elött 61 nappal a fenti tájékoztató táblázat szerint, 61 napnál rövidebb idö alatt a kötbér az utazás teljes költségének 100%-ára emelkedik. 

Az Msc Cruises-nál történö foglalás lemondása esetén a Cruisetopic továbbra is felszámolja a regisztrációs díjakat. Ez a vissza nem térítendö összeg hozzáadódik az alkalmazott kötbérhez.

Bármilyen módosítási kérelem (utasok neve, úti okmányok, névcsere stb.) 100,00 € kezelési költséget von maga után.

Minden esetben  a hajótársaságok saját lemondási feltételei alkalmazandoak, amennyiben azok kedvezötlenebbek, mint az általános felmondási feltételek.

 

KÜLÖNLEGES LEMONDÁSI FELTÉTELEK AZ AKCIÓS ÁRAK ESETÉBEN

 

COSTA CROCIERE

- a visszaigazolástól az indulás elött 91 nappal: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 90 és 61 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 60-51 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 75 %-a.

- 50 nappal az indulás idöpontja elött vagy a beszállás elmaradása esetén: az utazás teljes költségének 100 %-a.

Bármilyen módosítási kérelem (utasok neve, úti okmányok, kabinfoglalók stb.) 100,00 € kezelési költséget von maga után.

-A visszaigazolástól 270 napig: a teljes összeg 20%-a 

-269 naptól 90 napig: a teljes összeg 30%-a

-89 naptól 30 napig: a teljes összeg 55%-a 

-29 naptól 10 napig: a teljes összeg 80%-a 

-9 naptól 0 napig: 100%

AZAMARA FELTÉTELEK

- Az indulás napjától számított 120 napon túl: az utazás teljes költségének 25%-a (utasonként legalább 90 €).

- az indulástól számított 120 és 91 nap között: az utazás teljes költségének 40%-a.

- 90 és 61 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 60%-a.

- 60 napnál kevesebb, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

CUNARD FELTÉTELEK

-az indulás napjától számított 120 napon túl: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 120-31 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 30 napnál rövidebb idö, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

HOLLAND FELTÉTELEK

- az indulás napjától számított 120 napon túl: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 120 és 31 nap között az indulás napjától számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 30 napnál kevesebb, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

 NORWEGIAN HAJÓZÁSI FELTÉTELEK

- több mint 120 nappal az indulás elött: a hajóút teljes költségének 30%-a utasonként

- 120 és 91 nap között az indulás napjától számítva: a teljes hajóút árának 75%-a utasonként

- kevesebb mint 90 nappal az indulás elött: a hajóút teljes költségének 100%-a.

 OCEANIA CRUISES FELTÉTELEK

- a visszaigazolástól az indulás elött 151 nappal: a hajóút teljes költségének 25%-a.

- 150-121 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 120 és 91 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 75%-a.

- kevesebb mint 90 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 100%-a.

PONANT FELTÉTELEK

-  Több mint 215 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 214 és 125 nap között az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 124-95 nappal az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 94 napnál kevesebb, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

PAUL GAUGUIN FELTÉTELEK

- Több mint 215 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 214 és 125 nap között az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 124-95 nappal az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 94 napnál kevesebb, vagy a beszálláskor meg nem jelenés: az utazás teljes költségének 100%-a.

 REGENT FELTÉTELEK

- 14 éjszakás vagy annál rövidebb hajóutak:

- Indulás elött 151 nappal: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 150 és 91 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 30%-a.

- 91-76 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 60%-a.

- Kevesebb mint 76 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 100%-a.

15 vagy több éjszakás körutazások

- Indulás elött 151 nappal: az utazás teljes összegének 25%-a.

- 150-121 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 91-120 nappal az indulás elött: a teljes utazási költség 75%-a.

- Kevesebb mint 90 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 100%-a.

 REGENT FELTÉTELEK - VILÁGKÖRÜLI TURNÉ

- Több mint 151 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 150-121 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50%-a.

- 120 és 91 nap között az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 90 napnál rövidebb idö, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

 SILVERSEA FELTÉTELEK

- Több mint 120 nappal az indulás után: az utazás teljes költségének 25%-a.

- 120 és 91 nap között az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 90 napnál rövidebb idö, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

  PRINCESS CRUISES FELTÉTELEK

- Az indulás napjától számított 120 napon túl: az utazás teljes költségének 40%-a.

- 120 és 91 nap között az indulástól számítva: az utazás teljes költségének 75%-a.

- 90 napnál rövidebb idö, vagy nem jelenik meg a beszálláskor: az utazás teljes költségének 100%-a.

CARNEVAL FELTÉTELEK 

A lemondási díjak a foglalás visszaigazolásától számitva 100%. A szerzödés bármilyen módosítása (utascsere, kabinfoglalások stb.) 100%-os díjat von maga után.

 

MSC CRUISES FELTÉTELEK

A lemondási díjak a foglalás visszaigazolásának pillanatától kezdödöen 100%-osak. A szerzödés bármilyen módosítása (utascsere, kabinfoglalások stb.) 100 %-ban kerül felszámításra.

 

MSC YACHT CLUB lemondási feltételek (kivéve a körutazás)

- 120 nappal az indulás elött: 200 €/fö

- 119 és 90 nappal az indulás elött: a hajóút árának 35%-a.

- 89 és 60 nappal az indulás elött: a hajóút árának 50%-a.

- 59 és 30 nappal az indulás elött: a hajóút árának 80%-a.

- 29 és 15 nappal az indulás elött: a hajóút árának 100%-a.

- Kevesebb mint 30 nappal az indulás elött: a hajóút árának 100%-a.

-Az utazás kifizetése 90 nappal az indulás elött

Részleges törlés esetén a dossziéra tarifális kiigazítás alkalmazható.

 

KÜLÖNLEGES FELTÉTELEK CSOPORTOS LEMONDÁS

- több mint 150 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 20%-a.

- 149-90 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 30%-a.

- 89-60 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 60%-a.

- az indulás napjától számított 60 napon belül: az utazás teljes költségének 100%-a.

 

KÜLÖNLEGES FELMONDÁSI FELTÉTELEK "Around the World Cruises" (42 éjszakás vagy annál hosszabb körutazások) és Grand Cruises of Africa (Afrikai nagy körutazások)

- több mint 120 nappal az indulás elött: az utazás teljes árának 25%-a.

- 120 és 91 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 50 %-a.

- 90-61 nappal az indulás elött: az utazás teljes költségének 75 %-a.

- Az indulástól vagy a beszállás meghiúsulásától számított 60-61 nap elteltével: az utazás teljes költségének 100 %-a.

Visszatérítés esetén a várakozási idö 90 nap. 

 

KÜLÖNLEGES FELTÉTELEK HAMILTON ÉS ORANGE BESZÁLLÍTÓK A KÖRUTAZÁSOKHOZ 

A fenti szolgáltatókon keresztül és az adásvételi szerzödésben szereplö leírásban PSM jelzéssel megjelölt összes hajóútra vonatkozó minden foglalásra a foglalás idöpontjától kezdödöen 100%-os lemondási díj vonatkozik. 

 

4) Úti okmányok küldése

A Cruisetopic bízik az ügyfél által megadott információk pontosságában. A Cruisetopic ezért nem vállal felelösséget az ügyféllel szemben a papíralapú dokumentumok téves cím miatt bekövetkezett elvesztéséért, sem pedig az e-jegyek kézbesítésének elmaradásáért, amely az e-mail cím pontatlanságából, az e-mail program helytelen telepítéséböl, a spamszürök müködéséböl vagy az internethálózat nem megfelelö müködéséböl ered. Az ügyfél kötelessége, hogy az e-mail cím vagy telefonszám változását haladéktalanul bejelenti. Az ügyfeleket arra is kérik, hogy ellenörizzék, hogy az útlevelükben vagy személyi igazolványukban szereplö név megegyezik-e az utazási jegyen szereplö névvel. Az ügyfél felelössége, hogy idöben értesítse a Cruisetopicot, ha az utasok bármelyikének adatai helytelenek. A Cruisetopic nem tudja garantálni, hogy a pótjegyeket idöben kézbesítik, kivéve, ha az ügyfél dokumentumait jóval korábban, de semmiképpen sem korábban, mint hét nappal az indulás idöpontja elött.

 

5)  Az adatok felhasználásának engedélyezése

Az Ön adatait felhasználhatjuk arra, hogy a lehetö legmagasabb szintü szolgáltatást nyújtsuk Önnek, és hogy kapcsolatba lépjünk Önnel az utazási terveiben bekövetkezö változások, pl. járat menetrendváltozás, késés stb. esetén. Ezenkívül felhasználhatjuk az Ön adatait arra is, hogy tájékoztassuk Önt különleges ajánlatainkról, szolgáltatásainkról és promócióinkról, valamint arra, hogy olyan reklámanyagokat küldjünk Önnek, amelyek érdekelhetik Önt. Kereskedelmi kommunikáció csak az Ön hozzájárulásával küldhetö e-mailben, faxon, Mms-ben vagy Sms-ben. Bár ezek a közlemények idöröl idöre tartalmazhatnak információkat harmadik felek termékeiröl, ezek a harmadik felek NEM lépnek közvetlenül kapcsolatba Önnel (kivéve, ha kifejezetten meghívják erre).

 

A Cruisetopic vállalja, hogy nem adja át a felhasználók adatait harmadik félnek, kivéve, ha ez szükséges a foglalás, vásárlás vagy a weboldalon keresztül benyújtott egyéb kérés teljesítéséhez, illetve a jelen szabályzatban meghatározott esetekben. Kötelesek vagyunk továbbá az Ön személyes adatait minden olyan esetben nyilvánosságra hozni, amelyet a törvény elöír, és az Ön személyes adatait harmadik feleknek és szakmai tanácsadóknak is átadhatjuk, akik a nevünkben járnak el, és akik kötelesek az Ön titoktartására.

A felhasználói adatok megoszthatók a hajózási társaságokkal vagy utazásszervezökkel és utazási irodákkal, amikor a felhasználó foglalási kérelmet nyújt be a foglalás lehetövé tétele és a felhasználó által kért termékek vagy szolgáltatások biztosítása érdekében. A kéréstöl függöen ezek az információk tartalmazhatják az Ön nevét, elérhetöségi adatait, útlevéladatait, a foglalás vagy az utazási útvonal részleteit, az Ön preferenciáit, különleges kéréseit vagy szállásait, az Ön által megadott információkat vagy megjegyzéseket (ha vannak ilyenek), valamint az egyes hajótársaságok, utazásszervezök és utazási irodák által kért egyéb információkat.

A felhasználói adatok megoszthatók a csoportunkhoz tartozó vállalatokkal. Megosztjuk az Ön adatait kapcsolt vállalkozásainkkal és leányvállalatainkkal. A következö okokból megoszthatjuk az Ön adatait a csoportunkhoz tartozó vállalatokkal: (i) integrált szolgáltatások nyújtása az Ön számára (beleértve a foglalások, szolgáltatások és fizetések adminisztrációját és kezelését valamennyi kapcsolt platformunkon); (ii) személyre szabott ajánlatok nyújtása vagy marketingkommunikáció küldése az Ön hozzájárulásával vagy az alkalmazandó jogszabályok által megengedett módon; (iii) annak elemzése, hogy Ön hogyan használja kapcsolt és független platformjainkat, hogy például javíthassuk a meglévö termékeket és szolgáltatásokat, valamint új termékeket, szolgáltatásokat és funkciókat fejleszthessünk ki, amelyek relevánsak lehetnek a felhasználóink számára;(iv) az alkalmazandó jogszabályoknak való megfelelés biztosítása; (v) ügyfélszolgálati szolgáltatások nyújtása; (vi) szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatos csalások és visszaélések, egyéb illegális tevékenységek és adatvédelmi incidensek felderítése, megelözése és kivizsgálása.

Ezen túlmenöen a kifizetések teljesítéséhez is megosztjuk az Ön adatait. Bizonyos szolgáltatások és termékek igénybevételéhez (pl. hajóut foglalása), valamint a hajózási társaságoknak, utazásszervezöknek és utazási irodáknak történö fizetésekhez fizetési információkra van szükségünk (pl. hitel- vagy bankkártyaadatok, egyéb online fizetési módokra vonatkozó információk stb.). Amikor Ön szolgáltatásainkon keresztül megadja fizetési adatait, ezeket az információkat megosztjuk a hajótársaságunkkal vagy utazásszervezönkkel és utazási irodánkkal, harmadik fél fizetési feldolgozókkal és egyéb harmadik fél szolgáltatókkal (többek között olyan cégekkel, amelyek csalásfelderítési szolgáltatásokat nyújtanak számunkra és egyéb harmadik felekkel), az Önnel szembeni szerzödéses kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges mértékben (pl. foglalás biztosítása vagy fizetés). a foglalás biztosítása vagy fizetés teljesítése érdekében, amennyiben szükséges), a csalás és a platformjainkkal vagy szolgáltatásainkkal való egyéb visszaélések megelözéséhez füzödö jogos érdekeink teljesítése érdekében, vagy az Ön hozzájárulásával, amennyiben azt a törvény elöírja. Különösen: (i) amikor Ön hitel- vagy betéti kártyát használ a szolgáltatásainkon keresztül történö foglalás biztosításához, a tranzakció feldolgozása érdekében megadjuk az Ön hitel- vagy betéti kártyájának adatait (beleértve a kártyaszámot és a lejárati dátumot, valamint - ha az utazási irodák vagy utazásszervezök és utazási irodák kérik - a CVV-számot) az érintett utazási irodának vagy utazási vállalkozásnak. (ii) Amikor Ön a Szolgáltatásainkon keresztül megadja hitel- vagy betéti kártyájának adatait, lehetösége van arra, hogy ezeket az adatokat a fiókjában elmentse a jövöbeli használatra. Ha úgy dönt, hogy nem menti el a hitel- vagy bankkártya adatait a fiókjában, akkor a tranzakció befejezése után töröljük ezeket az adatokat.

A Cruisetopic "sütiket" is használ, hogy információkat gyüjtsön arról, hogy a felhasználók hogyan használják a weboldalt. A sütik olyan szöveges fájlok, amelyeket statisztikai célokra használnak, anélkül, hogy sértenék vagy megsértenék a magánéletet, és amelyek lehetövé teszik, hogy ideiglenesen információkat tároljunk az Ön számítógépén: ez lehetövé teszi számunkra, hogy felismerjük a www.Cruisetopic.hu weboldal eléréséhez használt számítógépet. A sütikben található információkat a fent említetteken kívül semmilyen más célra nem használjuk fel. A legtöbb számítógép automatikusan elfogadja a sütiket: A számítógépén már meglévö sütiket azonban törölheti. A beállításokat úgy is módosíthatja, hogy a jövöben ne kapjon több sütit.

6) Az online szerzödés szabályai

Az online értékesítésre vonatkozó konkrét jogi cikkek az "Idegenforgalmi törvénykönyvböl" származnak.

A 2011. május 23-i 79. sz. törvényerejü rendelet 32. cikke (Hatály) és 3. cikke (Tárgyak és hatály) 4. cikke (Fogalommeghatározások) a 93/2015. sz. törvény (Idegenforgalmi kódex).

A turizmus területén szerzödéses alapon, az Albán Köztársaság területén kívül üzleti tevékenységet folytató társaságoknak az albán jogszabályok rendelkezései szerint kell eljárniuk, feltéve, hogy nem sértik annak a külföldi államnak a jogszabályait, ahol a tevékenységet végzik.

E fejezet rendelkezéseit a 34. cikkben és a 4.21. cikkben meghatározott turisztikai csomagokra kell alkalmazni, amelyeket a 33. cikk 2. pontjában és a 4. cikkben említett szervezö vagy közvetítö bárkinek eladásra értékesít vagy kínál eladásra. 1 (turisztikai kód). Ez a fejezet az üzlethelyiségen kívül vagy távolról értékesített turisztikai csomagokra is vonatkozik. A 2005. szeptember 6-i 206. sz. törvényerejü rendelet 64-67. cikkében és a 9902/2008. sz. törvény (fogyasztóvédelmi törvénykönyv) 36-37/6. cikkében foglalt rendelkezések változatlanok maradnak. Ilyen esetben a kereskedö köteles írásban közölni az elállási jog kizárását. Az elállási jog hiányának közlésének elmulasztása a 2005. szeptember 6-i 206. sz. törvényerejü rendelet 64., 65., 66. és 67. cikkének, valamint a 9902/2008. sz. törvény 36., 37/1., 37/3., 37/4., 37/5. és 37/6. cikkének alkalmazhatóságát határozza meg.

Az e fejezetben nem szabályozott kérdésekben a 2005. szeptember 6-i 206. sz. törvényerejü rendelet és a 9902/2008. sz. törvény (fogyasztóvédelmi törvénykönyv) rendelkezései alkalmazandók. A turisztikai szolgáltatások online értékesítése az úgynevezett "telematikus foglalás" alá tartozik, a honlapon található ajánlatok elektronikus katalógusnak minösülnek. A megerösítés a “Foglalás” szóra kattintva történik (point and click szerzödés). A foglalás lemondásáról és az esetleges büntetésröl rendelkezni kell (a Polgári Törvénykönyv 1382. cikke "büntetö záradék" és a Polgári Törvénykönyv 541. cikke). A távollevök között kötött szerzödéseket továbbá a fogyasztóvédelmi törvény 50. cikkének a) pontja és 37. cikke határozza meg, és alkalmazni kell ugyanezen törvény 52. cikkének és 36. cikkének a fogyasztó tájékoztatási kötelezettségére vonatkozó rendelkezését. Ezek tehát olyan számítógépes teljesítésü szerzödések, amelyek a fogyasztói kódex szabályainak az elektronikus kereskedelem szabályaival való integrációját írják elö (a fogyasztói kódex 68. cikke, amely a 2003. április 9-i 70. sz. törvényerejü rendeletre - A belsö piacon az információs társadalommal összefüggö szolgáltatások, különösen az elektronikus kereskedelem egyes jogi vonatkozásairól szóló 2000/31/EK irányelv végrehajtásáról - és a 9902/2008. sz. törvény 37. cikkének (9) bekezdésére hivatkozik).

Az elállási jog a 206/05. sz. törvényerejü rendelet 64. és azt követö cikkei, valamint a 9902/2008. sz. törvény (fogyasztóvédelmi törvénykönyv) 36. és azt követö cikkei alapján és azok alkalmazásában gyakorolható. A Fogyasztói törvénykönyv általános és jól bevált polgári jogi jellegén túlmenöen a távlatban kötött szerzödések esetében elismerte a fogyasztó azon jogát, hogy egyoldalúan elálljon az áruk és szolgáltatások megvásárlására kötött szerzödéstöl. A fogyasztó azonban nem gyakorolhatja az elállási jogot, többek között a szállással, szállítással, étkeztetéssel, szabadidövel kapcsolatos szolgáltatások tekintetében, ha a szolgáltatás nyújtására meghatározott idöpontot vagy idöszakot írnak elö (pl. foglalással), feltéve, hogy az ilyen rendelkezések szerepelnek a szerzödésben, és ezért a fogyasztó tudomással bír róluk. A fogyasztónak a Fogyasztóvédelmi törvénykönyv 55. cikke (1) bekezdésének b) pontjában és a 9902/2008. sz. törvény 37/8/h. cikkében foglalt összehangolt rendelkezéseknek megfelelöen (utolsó pillanatban és utolsó pillanatban kötött szerzödések - mivel ez a 10 napos határidön belül van) nincs joga elállni a szerzödéstöl.

Az oldal használatával kapcsolatos felelösség korlátozása

A Cruisetopic (tisztségviselöivel, igazgatóival, alkalmazottaival, képviselöivel, kapcsolt vállalkozásaival és a kapcsolódó harmadik felekkel együtt) a törvény által megengedett mértékben kifejezetten kizárja a felelösségét a következökkel kapcsolatban: (a) az Ön számítógépét, számítógépes programját, adatait vagy egyéb tulajdonát érö veszteségek vagy károk, illetve vírusok, amelyek a weboldalhoz való hozzáférés, a weboldalról történö letöltés, illetve a weboldalról történö bármely tartalom letöltése következtében megfertözhetik az Ön számítógépét, számítógépes programját, adatait vagy egyéb tulajdonát; vagy (b) bármilyen kár, haláleset, veszteség, követelés, természeti csapás, késedelem vagy bármilyen rendkívüli esemény, büntetés, kártérítés, közvetlen vagy közvetett, véletlen vagy következményes kár, bármilyen okból (beleértve a nyereségkiesést vagy bevételkiesést), akár szerzödésen, akár jogellenes károkozáson (beleértve a gondatlanságot), közvetlen felelösségen vagy bármely más formán alapul, amely a következökböl ered, vagy bármilyen módon összefügg: (i) az oldal vagy annak tartalmának bármilyen használata; (ii) bármilyen hiba vagy késedelem (beleértve az oldal bármely részének a foglalásokhoz való használatát vagy használhatatlanságát); vagy (iii) a Cruisetopic vagy bármely hajótársaság vagy utazásszervezö és utazási iroda eredménye vagy hibája, még akkor is, ha tudatában van az ilyen szervezeteknek vagy más feleknek okozott kár lehetöségének.

A JELEN SZABÁLYZAT MÓDOSÍTÁSAI

Hacsak az alkalmazandó jogszabályok nem korlátozzák, rendszeresen frissítjük ezt az Adatvédelmi szabályzatot, hogy tükrözze az adatvédelmi gyakorlatunkban, a jogi követelményekben és egyéb tényezökben bekövetkezett változásokat, és erröl a frissítésröl a szolgáltatásainkon jól látható módon értesítést teszünk közzé. Az Adatvédelmi szabályzatunk módosításai a közzétételkor lépnek hatályba, és az új hatálybalépési dátumot feltüntetjük.

Ha az Adatvédelmi szabályzat olyan módosításait végezzük, amelyek lényegesen érintik az Önröl korábban gyüjtött személyes adatokat, ésszerü eröfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy a törvény által elöírt módon értesítsük Önt az ilyen módosításokról, és megszerezzük az Ön hozzájárulását.

A jelen Szabályzat egy példányát, vagy a fiókja regisztrációjának idöpontjában hatályos Adatvédelmi szabályzat másolatát kérheti, ha kapcsolatba lép velünk az alábbi elérhetöségeken.

KAPCSOLATFELVÉTEL

Ha a felhasználóknak bármilyen kérdésük van a jelen Szabályzattal vagy személyes adataik felhasználásával kapcsolatban, a következö címen léphetnek velünk kapcsolatba: privacy@cruisetopic.net. 

MIÉRT MI